معرفی و قیمت کلیپس کاشی

کلیپس‌‌ کاشی یا  گیره‌‌های تراز، نوعی ابزار دو قسمتی است از یک عدد گیره و یک گوه می باشد، که به کاشی‌‌کار این اطمینان را می‌‌دهند که کاشی‌‌ها و سرامیک‌‌ها کاملا هم‌‌تراز و هم‌‌سطح می باشد .

آرمین ابزار
آرمین ابزار

معرفی و قیمت کلیپس کاشی


شاید برایتان جالب باشد بدانید یکی از مهم‌‌ترین موضوعاتی که در کاشی‌‌کاری ساختمان همواره مورد توجه قرار می‌‌گیرد، بحث هم‌‌تراز بودن و هم‌‌سطح سرامیک و کاشی‌‌ها است. به‌‌طوری که این امر موجب می‌‌گردد تا علاوه بر حفظ زیبایی ظاهری کاشی‌‌ها و همچنین یکدست بودن آن‌‌ها، از تجمع و نفوذ آب در برخی مناطق کاشی و ایجاد رسوب بر روی آن نیز به میزان زیادی جلوگیری شود. اما یک‌‌ کاشی‌‌کار چگونه می‌‌تواند تمامی کاشی‌‌ها را به‌‌صورت دقیق، صاف و یکدست بچسباند؟ این کار به کمک محصولاتی نظیر کلیپس کاشی انجام می‌‌گیرد. اگر شما نیز کنجکاو هستید تا بدانید کلیپس کاشی چیست و روش استفاده از آن چگونه است، این مقاله را که در خصوص معرفی کلیپس کاشی است را تا انتها مطالعه کنید.

کلیپس کاشی چیست؟


کلیپس‌‌های کاشی یا به عبارتی دیگر گیره‌‌های تراز، نوعی سیستم دو قسمتی متشکل از یک عدد گیره و یک گوه هستند که به کاشی‌‌کار این اطمینان را می‌‌دهند که کاشی‌‌ها و سرامیک‌‌ها کاملا هم‌‌تراز و هم‌‌سطح هستند. این ابزار کاربردی می‌‌توانند کاشی‌‌ها و سرامیک‌‌ها را با ضخامت 9 الی 15 میلی‌‌متر تراز کنند و از اتصالات دوغاب یکنواخت هم مطمئن شوند. این ابزار همچنین قادرند تا برای کاشی‌‌کاری دیوارها و کف هم مورد استفاده قرار گیرند. خوب است بدانید که سوراخ‌‌های موجود درپایه کلیپس کاشی اجازه عبور چسب را می‌‌دهند و موجب می‌‌شوند تا هیچگونه فضای خالی در زیر کاشی‌‌ها باقی نماند.
کلیپس‌‌های کاشی بسته به کاربرد و نیاز شما، در ابعاد و اندازه‌‌های متعددی در بازار موجود هستند. در اغلب موارد، کلیپس کاشی و گوه‌‌های قابل استفاده، مجددا به‌‌شکل جداگانه و مجزا به فروش می‌‌رسند. لازم به ذکر است که قیمت کلیپس کاشی با توجه به ابعاد و اندازه آن متفاوت خواهد بود و نمی‌‌توان قیمت ثابتی را برای آن در نظر گرفت.

نحوه استفاده از کلیپس کاشی چگونه است؟


در این بخش از مقاله، به بررسی نحوه استفاده از کلیپس کاشی در ساختمان‌‌سازی می‌‌پردازیم. برای استفاده از گیره و گوه می‌‌توانید به روشی که در ادامه به آن می‌‌پردازیم، عمل کنید.

    پس از پخش کردن چسب، گیره را در زیر کاشی‌‌ها و در امتداد 4 طرف کاشی قرار دهید.
    باتوجه به اندازه و ابعاد کاشی، یک یا چند کلیپس را در هر گوشه از کاشی قرار دهید.
    در این مرحله کاشی را تنظیم کنید و آن را به‌‌وسیله یک پتک لاستیکی بکوبید.
    گوه را درون شکاف قرار دهید. این نکته را مدنظر داشته باشید که از نقطه شکست عبور نکنید.
    برای سهولت در انجام این کار می‌‌توانید از انبر قابل تنظیم کشش استفاده کنید.
    در مرحله آخر، پس از چسباندن چسب، قسمت بیرون‌‌زده تکیه‌‌گاه را بایستی از پایه‌‌ای که در زیر لبه کاشی قرار دارد، جدا کنید. برای انجام این کار می‌‌توانید از یک پتک پلاستیکی یا حتی پای خود کمک بگیرید. جهت بهره‌‌وری بیشتر، سعی کنید تا به موازات مفصل ضربه وارد کنید.


انواع کلیپس کاشی در بازار کدامند؟


امروزه تولیدکنندگان زیادی در بازار اقدام به تولید انواع سیستم‌‌های تراز می‌‌کنند که به‌‌طور کلی هدف همه آن‌‌ها، تراز کردن کاشی و سرامیک‌‌های منزل شما است. برخی از انواع کلیپس‌‌های کاشی، نیاز به نوعی ابزار تفنگی مخصوص دارند. برخی در جای خود می‌‌پیچند و برخی هم توسط گوه قفل می‌‌گردند. اما باید بگوییم در نهایت، همه این ابزارها، کار یکسانی انجام می‌‌دهند که آن هم تراز کردن کاشی‌‌های مجاور با یکدیگر است.
گفتنی است، برخی از سیستم‌‌ها دارای کلیپس کاشی یا فاصله دهنده‌‌هایی هستند که عرض‌‌های متفاوتی دارند. این امر سبب می‌‌گردد تا اندازه اتصال دوغاب مورد نظر شما فراهم شود. اگر دارای سیستم تراز کننده کلیپسی یک سایز هستید و قصد دارید تا آن را به اتصال دوغاب بزرگتری نصب کنید، می‌‌توانید از اسپیسرهای سنتی در ابعاد و اندازه‌‌های مناسب بهره بگیرید. این محصولات در بازار تحت عنوان سه دسته کلیپس کاشی، کلیپس سرامیک و کلیپس سنگ به‌‌فروش می‌‌رسند.

قیمت کلیپس کاشی


همانطور که در بخش‌‌های قبلی مقاله نیز به آن اشاره کردیم، قیمت کلیپس کاشی به برند و اندازه آن بستگی دارد و برای هر برند و اندازه ممکن است قیمت متفاوتی در بازار وجود داشته باشد. لذا، اگر قصد تهیه و خرید کلیپس کاشی را دارید، می‌‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌‌های ابزارآلات ساختمانی، اقدام به تهیه این محصول در ابعاد و اندازه‌‌های دلخواه خود کنید. توجه داشته باشید که این محصولات، باتوجه به ابعاد و اندازه خود کاربردهای منحصربفرد خود را دارند. بنابراین، پیش از مراجعه برای خرید، حتما از کاشی‌‌کار یا افراد متخصص در رابطه با نوع و اندازه کلیپس کاسی مورد نظر خود اطلاعات دقیق را جویا شوید.
کلیپس کاشی، ابزاری کاربردی در کاشی‌‌کاری
در این مقاله به معرفی کلیپس کاشی به‌‌عنوان یکی از بزارهای کاربردی برای هم‌‌سطح کردن کاشی‌‌ها پرداختیم. همچنین در ادامه مطالبی را در رابطه با نحوه استفاده و انواع کلیپس کاشی ارائه دادیم. اگر مایل به تهیه و خرید کلیپس کاشی باکیفیت و مقاوم هستید، می‌‌توانید این محصول را از فروشگاه تهیه کنید.

 

 

تماس بگیرید