چسب کاشی مدل خمیری

در این مقاله به بررسی و توضیح کامل چسب کاشی مدل خمیری می پردازیم. اگر قصد بازسازی منزل خود را دارید یا در حال انجام آن هستید، بهتر است ملات‌های قدیمی را کنار بگذارید و با خرید از برند چسب کاشی الکترون فیکس، با اطمینان و خیالی راحت  همچنین در مدت زمان کوتا‌هی کاشی‌ها و سرامیک‌ها را به ديوار و کف متصل کنید.‌

آرمین ابزار
آرمین ابزار

چسب کاشی مدل خمیری یکی از انواع چسب کاشی و سرامیک است که در مقایسه با نوع پودری چسبندگی، کشش و مقاومت بالاتری دارد؛ از این رو برای چسباندن کاشی روی سطوح مختلف از آن بسیار استفاده می‌شود. این محصول از ترکیب مواد پلیمری مصنوعی، شیمیایی تقویت کننده چسبندگی و مواد پرکننده میکرونیزه معدنی تشکیل شده¬است که مخلوط این مواد خواص منحصر‌به‌فردی را به آن بخشیده¬است‌. در مقاله پیش‌رو به توضیح کامل چسب کاشی خمیری می‌پردازیم تا با تمام خصوصیات، نحوه اجرا و کاربرد آن آشنا شوید. 

چسب کاشی خمیری چیست؟

چسب کاشی خمیری یکی از انواع پر‌کاربرد چسب این حوزه است که به دلیل مواد تشکیل دهنده و بافتی که دارد اغلب برای اتصال کاشی‌ها روی سطوح سیمانی و گچی استفاده می‌شود. از لحاظ ظاهری این محصول بافتی خمیری و سفید رنگ دارد. این چسب در برابر مواد شیمیایی مانند اسید و نفت بسیار نفوذ‌ناپذیر بوده، همچنین عایق رطوبت بالایی است؛ از این رو در مکان‌های مرطوب مانند سرویس بهداشتی، حمام و مکان‌های صنعتی از آن استفاده می‌شود.‌

برای تکمیل توضیح کامل چسب کاشی مدل خمیری باید افزود وزن استاندارد آن، حدود 0.1±1.6 گرم است، پس در دسته ملات‌های سبک وزن قرار دارد که اجرای آن بسیار آسان است و نیاز به چندین نیرو برای نصب کاشی با این چسب ندارید.‌ البته برای استفاده از چسب کاشی خمیری محدودیت دمایی دارید و باید در  حرارت کمتر از ۱۰ درجه و بالا‌تر از ۳۲ درجه سانتیگراد از این مدل استفاده نشود. همچنین پس از نصب، فورا خشک می‌شود و پس از آن در آب و هیچ‌گونه مواد شیمیایی¬ای حل نمی‌شود؛ از این رو با اطمینان کامل از آن می¬توانید در مکان‌های صنعتی و مرطوب استفاده کنید.‌

در همین راستا برند چسب کاشی الکترون فیکس یکی از بهترین شرکت¬های فعال در بازار است که با اطمینان می‌توانید به آن برای انتخاب و خرید محصول موردنظر خود مراجعه کرده یا به¬صورت آنلاین از خدمات آنها استفاده کنید. 

چسب کاشی مدل خمیری

نحوه اجرای چسب کاشی خمیری

یکی دیگر از موضوعات مهمی که در توضیح کامل چسب کاشی مدل خمیری به آن می‌پردازیم، نحوه اجرای این نوع ملات است‌. پیش از هرگونه اقدامی برای چسباندن کاشی‌ها نخست باید زمینه کار را آماده کنید. سطح کار باید کاملا خشک، مستحکم و بدون هرگونه تخلخلی باشد. همینطور هر گونه لکه روغن، گرد‌و‌خاک و کثیفی را از روی سطح پاک کنید تا چسب به خوبی و با ظرافت به سطح کار بچسبد و بتواند کاشی‌ها را با استحکام زیاد به دیوار متصل کند.‌ این چسب برای سطوح گچی، بتنی و سیمانی بسیار ایده‌ال است. 

در صورتی‌که در محل مورد‌نظر پوشش‌های دیگری مانند کاغذ دیواری وجود دارد حتما کاغذ دیواری را جدا کنید و زمینه کار را با یک لایه پلاستر پوشش دهید، روی سطوح گچی هم باید یک لایه از آن بکشید. از انجایی‌که این چسب به¬صورت آماده به فروش می‌رسد. نیازی به درست کردن ملات ندارید؛ فقط از یک ماله یا کاردک برای کشیدن آن روی سطح دیوار استفاده کنید. 

برای چسبندگی عالی حدود ۶۰ درصد از کاشی باید با چسب در تماس باشد. در صورتی‌که از این محصول بر روی کاشی‌های کهنه استفاده می‌کنید برای گیرایی بیشتر روی سطح کاشی قدیمی را شیار‌دار یا در اصطلاح خراش دهید. در زمان کار حتما از عینک و دستکش مخصوص استفاده کنید تا به پوست و چشم‌تان صدمه‌ای نرسد. چسب کاشی خمیری در معرض هوا فورا خشک می‌شود؛ از این رو باید در اجرای کار سرعت عمل بالایی داشته باشید.‌

همانگونه که متوجه شدید نحوه اجرای چسب های کاشی خمیری بسیار ساده است، چسب کاشی فیکس هم همانند سایر چسب‌های خمیر به¬صورت آماده در سطل یا پاکت‌های مستحکم در وزن‌های مختلف به فروش می‌رسد و نحوه اجرای آن بسیار ساده است. 

مزایای استفاده از چسب کاشی خمیری

چسب کاشی خمیری نوع مدرن و جدید ملات‌های ساخت‌و‌ساز است، که با توجه به مزایای زیادی که دارد به سرعت جایگزین ملات‌های پر‌دردسر قدیمی شده‌است. این چسب نیاز به آماده‌سازی ندارد و به¬صورت خمیری در کیسه یا سطل به فروش می‌رسد و همانگونه که در مطالب توضیح دادیم استفاده از آن بسيار ساده است. برای تکمیل توضیح کامل چسب کاشی خمیری بهتر است با مزایای این ملات مدرن هم آشنا شوید. از جمله ویژگی¬های این چسب می¬توان به موارد زیر اشاره کرد: 

 

  • قدرت چسبانندگی بسیار بالا: این رو بر‌عکس ملات‌های سیمان یا چسب کاشی پودری کاشی را با قدرت زیادی به کاشی متصل می‌کند.
  • سرعت خشک¬شدن مناسب: سرعت خشک شدن این چسب پس از استفاده از آن، بسیار مناسب بوده و پس از این فرایند، کاشی در مقابل هر گونه فشار و شرایط محیطی و فشاری مقاوم‌ می‌شود. حتی در صورت وقوع زلزله و زمین‌لرزه هم کاشی از ديوار کنده نمی‌شود. 
  • عایق بالای رطوبت: چسب خمیری کاشی به¬علت عایق بودن در برابر رطوبت، برای مکان‌هاي مرطوب مانند حمام، سرویس بهداشتی، استخر، فضا‌هاي روباز در نواحی شرجی و پر بارش استفاده می‌شود. 
  • مقرون به¬صرفه بودن: برای چسباندن کاشی به دیوار به میزان زیادی چسب نیاز نیست که همین امر سبب می‌شود با هزینه‌ای ارزان‌تر از سایر ملات‌ها آن¬ها را به دیوار بچسبانید.‌
  • کاربری آسان: نحوه استفاده و اجراء این چسب،آسان است و یک نیروی کار هم به¬خوبی می‌تواند کاشی‌ها را به ديوار متصل کند.

چسب کاشی مدل خمیری

درصورت تمایل به بهره بردن از تمامی این مزایا، کافی¬است هم¬اکنون از مشاورین برند چسب کاشی الکترون فیکس استفاده کرده و بهترین انتخاب را در  بین چسب¬های موجود در بازار داشته باشید. لازم به ذکر است که در این سایت، همچنین امکان خرید محصول مذکور هم فراهم شده¬است و در حال حاضر امکان سفارش و تهیه آن فراهم است.

کاربرد چسب کاشی مدل خمیری

در پایان این مقاله برای توضیح کامل چسب کاشی مدل خمیری در خصوص کاربرد‌های آن هم صحبت می‌کنیم. این محصول به-دلیل مزایای بی‌شماری که دارد در مکان‌های مختلفی استفاده می‌شود. صرفا در زمان اجرا باید محدودیت دمایی¬اش را در نظر بگیرید و در حرارتی بین ۱۰ تا ۳۲ درجه سانتیگراد با آن کار کنید. کاربرد‌های چسب کاشی مدل خمیری عبارتند از:

 

  •    از چسب کاشی مدل خمیری برای چسباندن انواع سنگ‌های گران قیمت و ظریف بر روی نما یا فضای داخلی ساختمان استفاده می‌شود. 
  •   با استفاده از چسب کاشی مدل خمیری نیازی نیست موزاییک‌ها، کاشی‌ها و سرامیک‌های قدیمی را یردارید، می‌توان با برداشتن مقداری از لعاب کاشی قدیمی، کاشی‌های جدید را با این چسب روي سطح دیوار یا کف نصب کرد.‌
  •  اگر کاشی و سرامیک نیاز به تعمیر دارند، از این چسب استفاده کنید.‌
  •   همانگونه که در بالا هم اشاره کردیم این چسب نفوذ مواد شیمیایی را به حداقل می‌رساند؛ از این رو یک ملات ایده‌ال برای محیط‌های صنعتی و آزمایشگاهی است‌. 
  •    این مدل از چسب را می‌توان برای چسباندن کاشی روی دیوار‌های مرطوب استفاده کرد. ‌

چسب کاشی همه¬کاره خمیری

در این مقاله به بررسی و توضیح کامل چسب کاشی مدل خمیری پرداختیم. اگر قصد بازسازی منزل خود را دارید یا در حال انجام آن هستید، بهتر است ملات‌های قدیمی را کنار بگذارید و با خرید از برند چسب کاشی الکترون فیکس، با اطمینان و خیالی راحت  همچنین در مدت زمان کوتا‌هی کاشی‌ها و سرامیک‌ها را به ديوار و کف متصل کنید.‌ برای خرید این محصول با بالاترین کیفیت به سایت ما مراجعه کنید تا در هر کجای ایران که زندگی می‌کنید این کالا را با قیمت کارخانه در درب منزل تحویل بگیرید.‌

تماس بگیرید