همتراز کاشی و سرامیک چیست و چه کاربردی دارد؟

همتراز کاشی و سرامیک؛  از جنس پلاستیک و متشکل از دو قطعه  در راستای تراز کردن سطح زیرین کاشی و سرامیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده به واسطه قدرت خود، تفاوت‌ و ناهمواری‌های موجود در سطح زیرین را حل نموده و در نهایت نیز سطحی صاف و هموار را ایجاد می‌سازد.

آرمین ابزار
آرمین ابزار

همتراز کاشی و سرامیک چیست و چه کاربردی دارد؟


همتراز کاشی و سرامیک؛ محصولی از جنس پلاستیک و متشکل از دو قطعه است که در راستای تراز کردن سطح زیرین کاشی و سرامیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده به واسطه قدرت خود، تفاوت‌ و ناهمواری‌های موجود در سطح زیرین را حل نموده و در نهایت نیز سطحی صاف و هموار را ایجاد می‌سازد. همچنین، همتراز به عنوان یک لایه محافظ عمل کرده و تواناییِ جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به سطح زیرین را نیز در خود دارد. بنابراین در صورتی که به شیوه صحیحی از آن استفاده شود، کاشی و سرامیک نیز ماندگاری و استحکام بیشتری در برابر عوامل خارجی مختلف به دست خواهند آورد.
از آنجایی که همتراز کاشی و سرامیک دارای ویژگی‌های ضدآب است، در نهایت نیز به ایجاد یک بستر مقاوم در برابر رطوبت کمک می‌کند. هرچند عملکرد و کارایی صحیح این ماده، در گرویِ نصب درست آن و همچنین در نظر داشتنِ دستور العمل‌های تولید کننده است. همتراز باید به میزان مناسبی استفاده شود تا در نهایت، ضخامت و سطح مناسبی نیز برای نصب کاشی‌ها فراهم گردد. استفاده از ابزارهای مناسب برای تراز کردن سطح، منجر به ایجاد سطحی صاف و بدون ‌عیب خواهد گشت.
بنابراین منطور از « همتراز کاشی و سرامیک » همان تراز کردن ارتفاع سطح کاشی‌ و سرامیک‌ها در فرآیند نصب آنها است. در واقع، همتراز کاشی و سرامیک به منظور جلوگیری از تشکیل نقاط ضعفِ زیر کاشی یا سرامیک و همچنین برای داشتن نتیجه‌ای صاف و زیبا به کار می‌رود.

همتراز کاشی و سرامیک چه کاربردی دارد؟


به طور کلی؛ استفاده از همتراز کاشی و سرامیک یک نوع روش پیشرفته در نصب کاشی و سرامیک محسوب شده و نقش مهمی در بهبود کیفیت و زیبایی سطوح ایفا می‌کند. با استفاده از این روش، لبه‌های کاشی و سرامیک با دقت، همسطح شده و اندازه بندهای آن‌ها نیز به صورت کاملا یکسان تنظیم خواهند شد. همتراز کاشی و سرامیک؛ قابلیت استفاده در سطوح عمودی و افقی مانند کف و بدنه را داشته و به همین‌دلیل، منجر به افزایش سرعت نصب و کیفیت کاشی‌کاری می‌شود. با استفاده از این روش، ناخنک‌ها و ناصافی‌های بین لبه‌های کاشی و سرامیک‌ها به‌طور کامل برطرف خواهند شد.
بنابراین یکی از مزایای استفاده از همتراز کاشی و سرامیک، قابلیت تراشیدن و تعمیر مجدد بندها در صورت آسیب یا خوردگیِ آنان است. با استفاده از این روش، بندها به راحتی تراشیده و مجدداً تعمیر می‌شوند. همچنین، استفاده از همتراز کاشی و سرامیک بسته به سایز کاشی متفاوت است. این ماده در کاشی‌های بزرگ، مصرف کمتر و در مقابل در کاشی‌های کوچک، مصرف بیشتری دارد. با استفاده از همتراز کاشی و سرامیک، نه‌تنها کیفیت و زیبایی کار افزایش می‌یابد، بلکه سرعت نصب نیز بهبود یافته و مشکلاتی مانند ناخنک‌ها و ناصافی‌های بین لبه‌ها نیز از بین خواهند رفت. همچنین، این روش به اصلاحِ اندازه بندها کمک می‌کند و در صورت آسیب یا خوردگی، بندها قابلیتِ تراشیدن و تعمیر مجدد را خواهند داشت.

ویژگی های همتراز کاشی و سرامیک


در صورت استفاده صحیح از این ماده چسبنده قدرتمند، آنگاه کاشی‌ها به سطح زیرین متصل گردیده و در موقعیتی صحیح و استوار قرار خواهند گرفت. بنابراین استفاده از همتراز کاشی و سرامیک از اهمیت بسیاری برخوردار است. این ماده، به طور موثری به جلوگیری از شکستگی و جدا شدگی کاشی‌ها کمک نموده و زیبایی و دوام سطوح را نیز به چندین برابر افزایش می‌دهد. بنابراین ویژگی‌های اصلیِ همتراز کاشی و سرامیک را می‌توان بدین‌صورت تعریف نمود:

    صاف و هموار کردن سطح زیرین کاشی و سرامیک
    جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به سطح زیرین
    افزایش استحکام و ماندگاری کاشی یا سرامیک
    افزایش زمان استفاده و عمر مفید کاشی یا سرامیک

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از همتراز کاشی و سرامیک، عدم نیاز به صبر برای خشک شدن مصالح زیر کار است. بنابراین بلافاصله می‌توانید بر روی سطوح، حرکت کنید. همتراز کاشی و سرامیک از پلاستیک پروپیلن ساخته شده و شامل دو قطعه کلیپس و گوه است که به عنوان پل، پایه، گیره و کلیپس نیز شناخته می‌شوند. بنابراین از این وسیله برای همسان‌سازی و از بین بردن اختلاف سطح بین کاشی‌ها و سرامیک‌های مجاور استفاده می‌شود.

همتراز کاشی و سرامیک؛ راز صافی و زیبایی سطوح!


با توجه به توضیحات ذکر شده در متن، می‌توان از همتراز کاشی و سرامیک به عنوان روشی پیشرفته در نصب آنان نام برد که باعث همسطح شدن لبه‌هایشان می‌گردد. این روش علاوه بر همسطح کردن، بندهای یکنواخت و منظمی را ایجاد نموده و به نصب کاشی و سرامیک با سرعت و کیفیت بالا کمک می‌کند. همچنین، در صورت آسیب یا خوردگی بندها، قابلیتِ تراشیدن و تعمیر مجدد را به آنان می‌بخشد.
بنابراین با استفاده از این روش، دیگر نیاز به استفاده از ترازو و چکش‌کاری، جهت همسطح کردن سطح کاشی و سرامیک نخواهد بود. همتراز کاشی و سرامیک در سطوح عمودی و افقی نیز قابل استفاده است و به راحتی، نامنظمی سطوح را برطرف می‌سازد. در نتیجه، استفاده از همتراز باعث افزایش زیبایی و تمیزیِ نتیجه کار شده و کارکرد ترازو و چکش‌کاری را در نصب کاشی و سرامیک به حداقل خواهد رساند.

 

 

 

 

تماس بگیرید