انواع چسب کاشی و سرامیک

چسب کاشی و سرامیک به¬دلیل ویژگی‌های ذکر شده بسیار کارآمد و مقرون به¬صرفه هستند، نه تنها قیمت انواع چسب کاشی و سرامیک از سایر مصالح مناسب‌تر است بلکه هزینه اجرای آن هم مقرون به¬صرفه است.

آرمین ابزار
آرمین ابزار

انواع چسب کاشی و سرامیک از جمله مواد پر‌کاربرد ساختمانی هستند که کاشی و سرامیک را روی دیوار، سقف یا کف می‌چسبانند.‌ این چسب‌ها به¬دلیل کاربرد آسان و سرعت اجرای جایگزین ملات‌ ماسه سیمانی شده‌اند و می‌توان از آن¬ها روی سطوح هموار یا ناهموار استفاده کرد. در مقاله پیش‌رو در مورد این ملات‌ مدرن، ویژگی‌ها، کاربرد و انواع آن به¬طور مفصل صحبت خواهیم کرد. 

چسب کاشی و چیست؟

چسب کاشی و سرامیک در دسته مواد اولیه ساختمانی قرار دارد که از ترکیب مواد پلیمری، رزینی، مواد شیمیایی مبتنی بر سیمان و مواد شیمیایی تقویت کننده قدرت چسبندگی به¬دست می‌آید. از انواع این چسب به دلیل خاصیت چسبندگی بالا برای اتصال کاشی و سرامیک روی سطوح بتنی، چوبی، شیشه‌ای استفاده می‌شود. 

این چسب به¬دلیل ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی که دارد جایگزین ملات ماسه سیمان و سایر ملات‌های سنتی شده است و در ساختمان‌ها برای چسباندن کاشی و سرامیک به¬کار گرفته می‌شود. با استفاده از این چسب می‌توان به¬راحتی روی سطوح سیمانی، چوبی، بتنی، گچی و حتی کاشی‌ها و سرامیک‌های قدیمی و جدید را به آسانی و با استحکام زیاد متصل کرد. این چسب مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت، عوامل محیطی و گذر زمان دارد؛ از این رو نباید نگرانی¬ای بابت از بین رفتن قدرت چسبندگی آن داشت. 

 این ماده علاوه¬بر نصب کاشی و سرامیک برای چسباندن ظروف چینی و سرامیک، سنگ‌کاری، موزاییک‌کاری و سایر موارد هم کاربرد دارد.‌ یکی از بهترین نمونه¬های موجود این حوزه در بازار، برند چسب کاشی الکترون فیکس است که به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت، نور خورشید، مواد شیمیایی و ... در محیط‌های گوناگونی مانند پارکینگ، استخر، سرویس بهداشتی، حمام، کاشی‌‌کاری‌های تزیینی فضا‌های باز، مکان‌های صنعتی و غیره استفاده می‌شود.

انواع چسب کاشی و سرامیک

ویژگی‌های چسب کاشی و سرامیک

انواع چسب کاشی و سرامیک به¬دلیل مواد خاص، نحوه فرآوری و شیوه استفاده ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به¬فردی دارند که استفاده از آن مزایای بی‌شماری را به کاربران ارائه می دهد. این چسب‌ها با ویژگی‌های زیر شناخته می‌شوند:

  •  قدرت بالای چسبندگی : قدرت چسبندگی چسب کاشی و سرامیک از سایر ملاتی که برای چسباندن آن¬ها به سطوح استفاده می‌شود بسیار بالا‌تر است. دلیل این قدرت هم موادی است که در ترکیباتش وجود دارد.  

  • مقاومت و استحکام بالا: چسب کاشی و سرامیک در برابر فشار و سایر عوامل آسیب‌زا مقاومت و استحکام بسیار زیادی دارد که این امر سبب بالا رفتن مقاومت ساختمان در برابر حوادث طبیعی مانند زمین لرزه و زلزله هم شده‌است. 
  • عایق بودن در برابر رطوبت : از دیگر ویژگی‌های چسب کاشی و سرامیک عایق بودن در برابر رطوبت و آب است. از آنجایی که از این ماده در محیط‌های مرطوب مانند حمام، سرویس بهداشتی آشپزخانه استفاده می‌شود، این ویژگی اهمیت بالایی دارد . درنتیحه نگرانی¬ای از بابت نفوذ آب به سطوح پشت آن نخواهید داشت. 
  • نحوه اجرای آسان چسب کاشی : استفاده از انواع این محصول بسیار ساده و آسان است و نیاز به هیچ‌گونه مهارتی ندارد. اگر آشنایی مختصری با ساخت‌و‌ساز داشته باشید به¬راحتی می‌توانید با استفاده از این چسب کاشی و سرامیک‌ها را وصل کنید، از سوی دیگر به علت سبک بودن این ماده، سرعت نصب را هم بسیار بالا می‌برد.  
  • مقرون به¬صرفه بودن : از چسب کاشی و سرامیک به¬دلیل قدرت چسبندگی بالا به میزان کمی در مقایسه با سایر ملات‌ها استفاده می‌شود؛ از این رو به نسبت سایر ملات‌ها ارزان‌تر خواهد بود.

اگر به¬دنبال یک برند معتبر و خوب هستيد که تمام ویژگی‌های مذکور را ارائه دهد ما چسب کاشی الکترون فیکس را به شما پیشنهاد می‌دهیم. 

انواع چسب سرامیک و کاشی 

چسب کاشی و سرامیک با توجه به کاربرد‌‌های مختلف در انواع گوناگونی تولید می‌شود.‌ البته در یک دسته بندی کلی انواع چسب کاشی و سرامیک در دو نوع خمیری و پودری دسته‌بندی شده¬اند که هر یک از این دو هم در چندین گروه تقسیم می‌شوند. مدل-های آن عبارتند از: 

چسب کاشی و سرامیک خمیری

این نوع چسب کاشی و سرامیک در مقایسه با سایر این آن¬ها در برابر عدم نفوذ رطوبت بسیار بهتر عمل می¬کنند؛ از این رو اغلب برای سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و مناطق شرجی و پر باران به¬کار گرفته می‌شود. ویژگی دیگر چسب کاشی خمیری مقاومت زیاد در برابر کشش و فشار است؛ درنتیجه می‌توان از آن برای چسباندن کاشی روی سطوح گچی استفاده کرد. 

چسب کاشی و سرامیک پودری

نوع دیگر چسب کاشی و سرامیک، پودری نام دارد که در مقایسه با نوع خمیری چسبندگی، مقاومت و کشش کمتری دارد؛ از این رو بهتر است از آن برای چسباندن کاشی روی سطوح گچی استفاده نکنید.‌ البته این چسب یک ماده عالی برای سطوح یک‌دست و هموار مانند سطوح آجری، کاشی‌های قدیمی، موزاییکی یا سرامیکی قدیمی، سنگی و سیمانی است. 

انواع چسب کاشی و سرامیک

چسب خمیری کاشی و سرامیک اپوکسی

نوع دیگر چسب‌های خمیری چسب کاشی اپوکسی است که در گروه نمونه¬های خمیری جای دارد. این چسب از ترکیب رزین و مواد سخت‌کننده به¬دست می‌آید. این چسب به¬دلیل قدرت چسبندگی بالا، نحوه اجرای آسان، نفوذ ناپذیری در برابر رطوبت مقاومت و کشش بالا در ساخت و ساز به¬صورت گسترده¬ای استفاده می¬شود. این چسب به¬علت ویژگی‌های نام‌برده قابل استفاده بر روی تمام سطوح، کف و دیوار است. 

این مدل علاوه بر مقاومت بالا در برابر رطوبت در مقابل مواد شیمیایی هم مقاومت بسیار زیادی دارد؛ از این رو برای محیط‌های صنعتی و آزمایشگاهی مناسب است. چسب اپوکسی در مقایسه با انواع چسب کاشی و سرامیک قیمت بالاتری دارد و باید توسط افراد حرفه‌ای و ماهر اجرا شود‌.‌

چسب لاتکس و اکریلیک

چسب لاتکس و اکریلیک هم قابلیت چسبندگی بسیار زیادی دارد و برای سطوح مختلف، دیوار و کف بسیار مورد استفاه قرار می-گیرد.

چسب کاشی و سرامیک ماستیک

چسب کاشی و سرامیک ماتیک یکی از نخستین انواع چسب‌های کاشی است، که برای دیوار و کف‌پوش استفاده می‌شود. 

چسب کاشی سرامیک مصالحی کارآمد و مقرون به¬صرفه 

چسب کاشی و سرامیک به¬دلیل ویژگی‌های ذکر شده بسیار کارآمد و مقرون به¬صرفه هستند، نه تنها قیمت انواع چسب کاشی و سرامیک از سایر مصالح مناسب‌تر است بلکه هزینه اجرای آن هم مقرون به¬صرفه است. با کمک یک نیروی کار ماهر می‌توان با سرعت بالایی عملیات نصب کاشی و سرامیک‌ها را به پایان رساند. اگر سرعت اجرای پروژه و زیبایی ظاهری آن برای‌تان اهمیت دارد، چسب کاشی الکترون فیکس را می¬توانید استفاده کنید. برای خرید این چسب کافی است به سایت ما مراجعه کنید و به آسانی آن را سفارش دهید و همچنین از مشاوره کارشناسان خبره ما هم استفاده کنید.  

تماس بگیرید