آموزش برش کاشی و سرامیک با قواره بر

استفاده کردن از دستگاه قواره بر سرامیک نیازمند آن است که بدانید این دستگاه به صورت دقیق به چه شکلی کار می کند و چگونه می توانیم از آن استفاده کنیم. در ادامه سعی کرده ایم تا بیشترین توضیحات را در مورد دستگاه های قواره بر داشته باشیم. 

آرمین ابزار
آرمین ابزار

کاشی و سرامیک زمینه ایجاد طراحی هیجان انگیز و جذابی را برای تزئینات داخلی و خارجی در دکوراسیون مدرن ارائه می دهند، اما به شرطی که به شیوه ای هنرمندانه کنار هم قرار بگیرند و تمام زوایا و کنجی ها را پر کنند. تا به حال برایتان این سوال پیش آمده است که کاشی و سرامیک چگونه برش می خورند و به ابعاد دلخواه درمی آیند؟ اگر احتیاج به برش این تجهیزات ساختمانی دارید، قواره بر سرامیک می تواند کار را برای شما آسان کند. اگرچه به نظر می رسد برش سرامیک، سخت باشد، اما واقعیت این است اگر ابزار کارآمد در اختیار داشته باشید، اصلا دشوار نیست.

قواره بر سرامیک چیست؟

قواره بر سرامیک دستگاهی است بسیار ساده، اما کاربردی که کار را برای استادکاران فعال در زمینه کاشی یا کسانی که به شکل تخصصی با سنگ نما، کف و طراحی دکوراسیون با سرامیک می پردازند، آسان می کند. این دستگاه دارای تیغه اصلی، اهرم،  نگهدارنده، تکیه گاه جانبی، خط کش، تراز و ریل کشویی است و با استفاده از آن می توان با دست، انواع کاشی و سرامیک را برش داد. 

آموزش برش کاشی و سرامیک با قواره بر

اگر تعداد زیادی از سرامیک ها را باید برش بزنید، یا اگر به جای برش لبه به برش گوشه احتیاج دارید، بهتر است طبق دستورالعمل زیر عمل کنید. برای کار با قواره بر سرامیک، ابتدا باید سطح مورد نظر خود را با مربع خط کشی و مداد اندازه بگیرید و در محلی که مد نظر دارید،  علامت بزنید. یک لبه خط کش مربع را با یک لبه کاشی خود تراز کنید و در قسمت های بعدی به اندازه ای که قصد برش دارید، خط و خطوط بکشید.
سرامیک را درون ریل قرار دهید و مطمئن شوید که خطی که با مداد ترسیم کرده اید درست زیر تیغه برش قرار دارد. اکنون باید فشار یکنواختی وارد کنید و به آرامی دسته اهرم را فشار دهید. در صورت نیاز لبه های بریده شده را می توانید با آجر یا سنباده صاف کنید. دستگاه قواره بر سرامیک می تواند نازک ترین تا ضخیم ترین انواع کاشی و سرامیک را برش دهد. بنابراین سرامیک ها و سنگ هایی از ضخامت ۳ تا ۱۲ میلی متر را می توانید با آن برش بزنید. همچنین ابعاد صفحه سنگی یا سرامیکی نیز می تواند متغیر باشد و تا ۱۲۰سانتی متر را با دست برش زد. ضمنا هر الگویی که مد نظر داشته باشید با این دستگاه، قابل اجراست. 

آیا استفاده از دستگاه قواره بر سرامیک نیازمند دانش و مهارت خاصی است؟ 

چه یک استادکار زبده هستید و چه یک نیروی کار مبتدی، قطعا برای اینکه با روند کار دستگاه قواره بر سرامیک آشنا شوید، به تمرین احتیاج خواهید داشت. برای این کار اضافات کاشی و سرامیک و قطعات دور ریختنی بهترین گزینه هستند. در نظر داشته باشید که با هر سطح از دانش و تجربه در زمینه کاشی کاری یا چیدن سرامیک، استفاده از خط کش، تراز، مداد و ترسیم خطوط مورد نظر الزامی است. نمی توان با استناد به یک ایده ذهنی، سراغ برش سنگ های گران قیمت و سرامیک های زینتی رفت. انجام اصول اولیه برش شامل اندازه گیری و علامت زدن، علاوه بر اینکه خروجی کار را شکیل تر خواهد کرد، در وقت نیز صرفه جویی می کند و راندمان کار را بالا می برد.

مزایای استفاده از قواره بر سرامیک چیست؟

امکان ندارد که شما به صورت تخصصی در زمینه کاشی، سنگ اسلب و سرامیک فعالیت داشته باشید، اما به دستگاه قواره بر سرامیک احتیاج پیدا نکنید. همان طور که یک نجار بدون اره و میخ نمی تواند کاری از پیش ببرد، برای کسب و کار شما نیز قواره بر، یکی از تجهیزات ضروری است. استفاده از این دستگاه مزایای متعددی برای اساتید و نیروهای کارشناس در این رشته خواهد داشت از جمله اینکه:

  • قابل حمل و سبک است

بنابراین شما مجبور نیستید انواع سرامیک را به محل کار خود ببرید با برای حمل دستگاه قواره بر سرامیک به ماشین های باری احتیاج داشته باشید.

  • کار با این دستگاه نیاز به دانش و تخصص خاصی ندارد

صرفا با تمرین و تکرار بر عملکرد دستگاه مسلط می شوید. چه مهندس باشید چه یک نیروی کار تجربی، به آسانی قادر خواهید بود تا برای برش های ساده و سخت از این دستگاه استفاده کنید. از طرفی کار با این ابزار سنگین نیست و موجب خستگی یا فشار به بدن نمی شود.

  • ایمن و بی خطر

ایمنی در حین کار از هر چیز دیگری مهم تر است و دستگاه قواره بر از سطح ایمنی بسیار خوبی برخوردار است. این دستگاه در عین سادگی، بی خطر است و همان طور که گفتیم با تمرین بر آن مسلط خواهید شد.

  • قیمت مناسب

قیمت قواره بر سرامیک به نسبت کارایی و عملکردی که ارائه می دهد، کاملا مقرون به صرفه و منطقی است. این ابزار مکانیکی است و نه نیاز به شارژ و باتری دارد و نه حتی موتورهای تک بنزینی و سوخت رسانی. بنابراین وقتی صحبت از قیمت منطقی آن به میان می آید، نباید منتظر یک دستگاه ارزان باشید، بلکه باید مزایای دستگاه و میزان بالا بردن بهره وری با استفاده از آن را بسنجید و با میزان هزینه ای که برای قواره بر صرف می کنید، بسنجید.

نتیجه گیری و جمع بندی

اگر کار شما به کاشی و سرامیک گره خورده است، قواره بر یکی از ضروری ترین تجهیزاتی است که حتما به کارتان خواهد آمد. مناسب ترین قیمت قواره بر سرامیک را از ما بخواهید و برای یک خرید مطمئن با ما تماس بگیرید.
 

تماس بگیرید